Tillsammans med Vittring och Rune Strutz drog Butter Utter fullt hus på Musikhuset i Gävle den 12 juni. Kvällen blev extra levande eftersom det bjöds på punk på båda scener.

Foto: Christer Björkman
Tillsammans med Vittring och Rune Strutz drog Butter Utter fullt hus på Musikhuset i Gävle den 12 juni. Kvällen blev extra levande eftersom det bjöds på punk på båda scener.

Foto: Christer Björkman
Den 16 augusti släpper Butter Utter en ny vinyl för första gången på åtta år. Vad vet dom i Stockholm/Statsministerns män ser ljuset på LB Records. Producent är William Blackmon. Skivan släpps i en begränsad upplaga av 150 ex. Lyssna på ”Statsministerns män” i spelaren nedan. Samma datum spelar bandet tillsammans med kollegorna Desertörerna och Rune Strutz på Punk Rock Roots Night.

